Reklameanalyse Norsk Tipping

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Reklameanalyse Norsk Tipping

En analyse av en reklame fra Norsk tipping. Teksten ble publisert i Dagens Næringslivs helgemagasin D2 10. juni 2011. Reklamen er en heldekkende side ca. midt i magasinet.

Utdrag

Konteksten i denne teksten er at Norsk Tipping til å bli engasjert i hva som skjer i ditt samfunn innen sport og fritidstilbud.

Den demografiske segmenteringen (demo betyr folk, hvordan folket er strukturert), som vil si å dele opp målgruppen etter kjønn, alder, inntekt, bosted osv., på denne teksten er nok målgruppen spesielt menn i alder 40+ som bor i tettsteder med middels inntekt. Dette kan vi si på grunnlag av at manne på bildet ser ut til å være i 50 årene, siden han har grått hår og skjegg. D2 er også et magasin for menn i 40 + alderen.

Hvis vi viser til prosessmodellen er sender Norsk tipping, Mediumet er magasinet D2 og reklame siden. Motakker er den som leser avisen og ser reklamen. Tilbakemeldingen fra mottaker kan være mere engasjement i samfunnets fritids- og sportstilbud... Kjøp tilgang for å lese mer

Reklameanalyse Norsk Tipping

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.