Reklameanalyse Norsk Tipping

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Reklameanalyse Norsk Tipping

En analyse av en reklame fra Norsk tipping. Teksten ble publisert i Dagens Næringslivs helgemagasin D2 10. juni 2011. Reklamen er en heldekkende side ca. midt i magasinet.

Utdrag

Konteksten i denne teksten er at Norsk Tipping til å bli engasjert i hva som skjer i ditt samfunn innen sport og fritidstilbud.
Den demografiske segmenteringen (demo betyr folk, hvordan folket er strukturert), som vil si å dele opp målgruppen etter kjønn, alder, inntekt, bosted osv., på denne teksten er nok målgruppen spesielt menn i alder 40+ som bor i tettsteder med middels inntekt. Dette kan vi si på grunnlag av at manne på bildet ser ut til å være i 50 årene, siden han har grått hår og skjegg. D2 er også et magasin for menn i 40 + alderen... Kjøp tilgang for å lese mer

Reklameanalyse Norsk Tipping

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.