Markedsføring og ledelse 2 | fra kap. 1-3 | Tema: DNT ung

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 6
  • 4
  • 1064
  • PDF

Markedsføring og ledelse 2 | fra kap. 1-3 | Tema: DNT ung

Prøve i markedsføring og ledelse 2 som omfavner kapittel 1 til 3 fra Markedsføring og ledelse 2 lærebok. Temaet er DNT ung

Spørsmålene på prøven:
1.Bruk teorien og formuler en ny forretningsidè for ”DNTung”.
2.”DNTung” er markedsleder. Hva kan de gjøre for å utvide totalmarkedet?
3.Ved hjelp av ekspansjonsmatrisen skal du sette opp vekststrategier for ”DNTung”. Hva vil du anbefale?
4.Hvorfor er det viktig for ”DNTung” å vite hvem konkurrentene er?

Markedsføring og ledelse 2 lærebok på vg3

Lærers kommentar

Veldig bra oppgave. Du har fin struktur og godt språk. Husk boka som kilde på neste prøve:-)!

Elevens kommentar

Oppgave 1: Veldig bra løst oppgave. Passe stor forretningsidè som svarer på teorien.

Oppgave 2: Her kunne du ha utdypt litt mer. Dvs, hva kan DNTung gjøre for å beholde sine kunder? Hvordan skal de få sine kunder til å bruke det mer. Pensjonister kan være medlem i moderorganisasjonen DNT:-)!

Oppgave 3: Veldig flott. Fine eksempler/anbefalinger.

Oppgve 4: Fint.
En veldig flott besvarelse. Se på oppgave 2. Du har fin struktur og godt språk. Husk boka som kilde på neste prøve:-)!

Utdrag

1. Bruk teorien og formuler en ny forretningsidé

En forretningsidé skal fortelle oss hvordan vi skal realisere visjonen.

En ny forretningsidé:

Vi vil tilby deg som er mellom 13 og 26 år store naturopplevelser du sent vil glemme. Uansett hvilken fysisk form du har og hvilke interesser, så kan vi tilby noe for enhver smak og til en rimelig pris.

Denne forretningsidéen skal gi svar på:

Hvilke behov i markedet skal vi tilfredsstille:
- Ungdom skal oppleve friluftsliv på ungdommens premisser
Hvilke produkter skal vi tilby for å dekke disse behovene:
- Vi arrangerer mange aktiviteter. For eksempel hytteturer, langturer i telt, turer med for eksempel padling, kiting, klatring eller kajakk. Vi arrangerer også en basecamp en gang i året der vi tilbyr fjellklatring, rafting og brevandring.
Hvem skal kjøpe produktene:
- Det er ungdommer som er målgruppen til DNT ung. Det er to medlemskategorier, skoleungdom (13-18 år) og ungdom/student (19-26 år).

Hvorfor skal de kjøpe akkurat våre produkter:
- Fordi våre produkter har lav pris og gir deg opplevelser som blir et minne for livet... Kjøp tilgang for å lese mer

Markedsføring og ledelse 2 | fra kap. 1-3 | Tema: DNT ung

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 17.05.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    Superbra, du er flink! :D
  • 21.04.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    bra jobbet med oppgaven
  • 21.10.2020
    Skrevet av Elev på Vg3