Periodeplan for styrke- og utholdenhetstrening

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 9
  • 1068
  • PDF

Periodeplan for styrke- og utholdenhetstrening

Periode- og øktplan for styrke- og utholdenhetstrening. Utholdenhetstreningen utføres på spinningsykkel gjennom metodene langkjøring og intervall. Formålet med perioden er å forbedre muskelstyrke i mage, armer og bein, samt å forbedre kroppens oksygenopptak ved utholdenhetstrening.

Innhold

Mål
Metode
Periodeplan
Øktplan styrke
Øktplan spinning (langkjøring)
Øktplan spinning (intervall)

Utdrag

Mål
Jeg har satt meg to mål for egentreningsperioden vi har i gymmen som går over 5 uker.
1. Forbedre muskelstyrke i mage, armer og ben ved hjelp av styrketrening
2. Forbedre oksygenopptaket ved hjelp av utholdenhetstrening

Metode
Jeg har lag opp egentreningen min slik at jeg veksler mellom styretrening og utholdene trening i gymtimene. En person med god utholdenhet kan jobbe med høyt tempo over lag tid. Vi deler vanligvis utholdenhetstreningen inn i to grupper; Anaerobe og aerob trening.
Etter som målet mitt er å forbedre oksygenopptaket vil jeg trene aerob utholdenhet. Aerob utholdenhet er det de fleste mener når det er snakk om utholdenhetstrening. Jeg vil forbedre oksygenopptaket mitt gjennom å trening aerob utholdenhet... Kjøp tilgang for å lese mer

Periodeplan for styrke- og utholdenhetstrening

[40]
Brukernes anmeldelser
  • 11.10.2010
    veldig bra (Y) akurat det jeg leter etter!
  • 09.11.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    Supert bra skrevet og oversiktlig =D
  • 25.01.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    Ganske hjelpsom :) helt ok skrevet.
  • 15.01.2015
    God struktur og bra innhold.