Notater - markedsføring, markeder og psykologi

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Ingen karakter gitt
- 10
- 2426
- Word2007
Sammendrag: Notater - markedsføring, markeder og psykologi
Dette er notater til markedsføring og ledelse prøve 1, kapittel 1-3. God hjelp for dem som ikke rekker å skrive egne notater.
Den hører til Visjon 1
Lærers kommentar
Læreren har ikke kommentert notatene, men jeg fikk 5 på prøven.
Elevens kommentar
Den er skrevet på min måte, slik at jeg best forstår det. Andre må kanskje endre litt.
Utdrag
¤ Markedsføring = Å planlegge og å gjennomføre aktiviteter som tar sikte på at det oppstår byttehandel som oppfyller organisasjonens mål ved å tilfredsstille behov i markedet.
¤ Ledelse = Å oppnå resultater/mål gjennom mennesker. Bør ha disse egenskapene: god veileder, skape trygghet og samarbeid og spesielt kunne motivere.
¤ Organisasjon = En gruppe mennesker som forsøker og nå bestemte mål gjennom samarbeid.
- Markedsføring drives fordi det alltid eksisterer behov for et eller annet produkt, og dette behovet ønsker noen å tilfredsstille og derved skaffe seg inntekter eller andre fordeler... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn