Noen ganger er det fint å kunne ta neste tog - Reklameanalyse Flytoget

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Noen ganger er det fint å kunne ta neste tog - Reklameanalyse Flytoget

Oppgaven inneholder en to-siders analyse av Flytogets reklame: "Noen ganger er det fint å kunne ta neste tog."

Lærers kommentar

"Alt i alt, en god og utfyllende analyse av reklamen."

Elevens kommentar

Vær litt mer kritisk og subjektiv.

Utdrag

Det er dette bilde som tiltrekker oppmerksomheten vår, og når vi stopper og ser på hva som står under,
kan vi se at det med liten skrift står «Noen ganger er det fint å kunne ta neste tog»
og «Avgang hvert 10. minutt til og fra Oslo S.» Vi kan ikke bare ved å se på bildet at
dette er en reklame for flytoget, men ved å bruke akkurat dette bildet, så har DDB
Oslo klart å kapre oppmerksomheten vår. Vi kan i bakgrunnen av disse personene
se et av flytogene suse forbi, som kan fortelle oss noe om reklamens tekst om tid... Kjøp tilgang for å lese mer

Noen ganger er det fint å kunne ta neste tog - Reklameanalyse Flytoget

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.