Mester Grønn Konkurrentanalyse | 3.10 Case

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- Ingen karakter gitt
- 4
- 1092
Situasjonsanalyse: Mester Grønn Konkurrentanalyse | 3.10 Case
Oppgaven inneholder en mal på hvordan du kan sette opp en konkurrentanalyse. Denne analysen er laget til blomsterhandelen Mester Grønn og ser på økonomi, konkurransemidler, arbeidsbetingelser og konkurrenten Plantasjen.
Markedsføring og Ledelse 2, Case
Innhold
Mester Grønn
Situasjonsanalyse av Mester Grønn
- De ansatte
- Økonomien
- Konkurransemidlene
Eksterne arbeidsbetingelser
- Markedet
- Muligheter og Svakheter
- Konkurrantene
Konkurrentanalyse
- Plantasjen
Konklusjon
Utdrag
Mester Grønn
Jeg skal gjøre en konkurrentanalyse av Mester Grønn, men for å kunne gjøre en konkurrentanalyse av bedriften må jeg først gjøre en situasjonsanalyse. En situasjonsanalyse er en analyse der du finner bedriftens sterke og svake sider, med hjelp av denne metoden finner vi også områder bedriften må jobbe mer med å bli sterke bedrift ovenfor sine konkurrenter. I tillegg ser man også på muligheten til bedriften i markedet. Også tar man et dypdykk hos konkurrentene i konkurranseanalysen for å få en oversikt over hva de gjør, slik at vi har noe og forholde oss til. I konkurranseanalysen skal jeg ta Plantasjen mot Mester Grønn.
Situasjonsanalyse av Mester Grønn
De Ansatte:
Det er viktig for Mester Grønn å gi god service og en god opplevelse for kundene, derfor er det også viktig for dem at de har nok ansatte i hver butikk. Dette kan de gjøre ved å se om de ansatte strekker til antall besøkende i butikken, og om de har god erfaring og kunnskap om blomster og service. Det er også viktig at de ansatte trives i bedriften og har en god arbeidsmoral, derfor kan Mester Grønn eventuelt ha et fint lite pauserom eller arrangere noen... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn