Markedsplan for SK Skogsguider AS

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 2
- Ingen karakter gitt
- 3
- 1324
Situasjonsanalyse: Markedsplan for SK Skogsguider AS
Oppgave1)
forretningside for SK Skogsguider:
Oppgave2)
Situasjonanalyse for SK Skogsguider:
Oppgave3)
markedsmål for SK Skogsguider:
Oppgave4)
Markedsstrategi for SK Skogsguider:
Oppgave5)
kampanjeplan for SK Skogsguider:
Utdrag
« SK Skogsguider skal være den foretrukne Skogsguider blant norske og utenlandske turister som har ikke imot av norsk skog og mark. Vi skal gi hver enkelte kunde en opplevelse av den norske naturen»
hva skal forretningside gi svar på?
Hvilke behov i markedet vi skal tilfredsstil?
-vi skal tilfredsstil ordentlige skogturer over lengre tid. Gi bedre opplevelse av SK Skogsguider slik at kundene opplever at de har vært på den beste skogturen enn noen andre.
Hvilke produkter skal vi tilby for å dekke disse behovene?
-SK Skogsguider vil dekke behovet for ordentlige skogsguider i over lenger tid, turister som kjører gjennom bygda på jakt etter ekte norsk natur vil kun høre av dyktige og kunnskapsrike ansetter for få seg ordentlige skogturer. Det vil si å gi muligheten til billigere overnatting i lavvo på gården. Truster som liker ekstremt sport skal også bli godt underhold med paragliding og fjellklatring. Unger kan leke med dyrene på gården som blir passet godt av barnepiker.
Hvem skal kjøpe produktene?
-vi har satt målgruppen til vilt glade mennesker som har ikke imot en tøff tur på skogen og mark. Hovedsakelig turister som har lyst til å se norske skog og mark, som lærer seg å kose seg i norsk natur. Passer familier, vennegjenger og risiko villige personer som søker spenning.
Hvorhvor skal de kjøpe akkurat våre produkter?
-de skal kjøpe våre produkter fordi at de skal få en ordentlige smak av norsk skog opplevelse og vi tilbyr fjellklatring og mye mer spenning som man opplever en gang i livet. Produktene vi levere til kundene skal være sikret og være trygt og skal være godtkjent av fagfolk. Dette skal gjøre at... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn