Markedsføringen av iPhone | Konkurransemidlene, pris og produkt

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 5
  • 6
  • 1390
  • PDF

Markedsføringen av iPhone | Konkurransemidlene, pris og produkt

Tekst om markedsføringen Apple bruker for multimediatelefonen iPhone. Tar blant annet for seg konkurransemidlene pris og produkt.

Elevens kommentar

Kan skrive litt mer om pris, og embalasje

Utdrag

Med iPhone introduserte Apple en ny type mobiltelefoner som kombinerte mobiltelefoni med multimedia funksjonert mp3 spiller kalt iPod. Den første versjonen, som har fått tilnavnet første generasjons iPhone, ble solgt i USA, UK, Tyskland og Frankrike. Et begrenset antall mobiloperatører fikk rettighetene til å selge den. Andre generasjons iPhone (3G) kom i juli 2008, og det ble åpnet for salg i ytterligere 17 land, blant annet Norge. Når tredje generasjons iPhone (3GS) ble introdusert på sommeren i 2009 åpnet Apple for at flere mobiloperatører i hvert marked kunne selge telefonen.

iPhone er en smarttelefon som er designet av, og som markedsføres av, Apple. Telefonen ble for første gang presentert av Steve Jobs, administrator i Apple, under Macworld Conference & Expo 9. Den omtalte iPhone kom til USA i januar 2007, og fant sin vei til NetCom i Norge 11. juli 2008. I februar 2009 ble det klart at også Telenor kom til å tilby iPhone til sine kunder.

IPhone er et produkt; det dekker behov, og tilbys på markedet. Noen vil si at iPhone ikke... Kjøp tilgang for å lese mer

Markedsføringen av iPhone | Konkurransemidlene, pris og produkt

[1]
Brukernes anmeldelser
  • 20.08.2014
    zykt bra. men mangler litt struktur