Markedsanalyse Case: Mobiltelefonmarkedet i Norge

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg2
  • Samfunnsøkonomi 1
  • 4
  • 9
  • 1833
  • PDF

Markedsanalyse Case: Mobiltelefonmarkedet i Norge

En markedsanalyse av mobiltelefonmarkedet i Norge.

Hvem er aktørene, hvilke faktorer påvirker markedet og hvordan ser framtiden ut for mobilmarkedet? Dette er noen av spørsmålene som skal besvares i denne markedsanalysen.

Lærers kommentar

Altfor mye "svada", og trenger mange flere grafer

Innhold

Hvilke faktorer påvirker etterspørselen og tilbudet på det norske mobilmarkedet, og hvilken effekt har de på markedet?
Hvordan er ressursene utnyttet?
Hvordan ser framtiden ut?
Konklusjon

Utdrag

Før i tiden var det å snakke med seg selv ute blant folk ett tegn på galskap. I middelalderens brutale tider kunne man fort bli hengt for å gjøre dette, fordi det da ble antatt at du var “besatt av demoner”. Forandringen på dette kom i 1950, når den første mobiltelefonen ble oppfunnet, og 16 år senere ble det første mobilnettet i Norge opprettet. Det så fortsatt ut som at du snakket med deg selv, men det var nå en naturlig forklaring på dette. Det var likevel ikke før i 1993 at det å snakke inn i en metallgjenstand på åpen gate ble ansett som noe positivt. Det første GSM-nettet ble nemlig opprettet det året, og førte til ett massivt positivt skifte i tilbudskurven for alle aktører på mobiltelefonimarkedet. Mobiltelefonen slik vi kjenner den i dag hadde blitt allemannseie... Kjøp tilgang for å lese mer

Markedsanalyse Case: Mobiltelefonmarkedet i Norge

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.