Øktplan for koordinasjonstrening i fotball

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 4
  • 3
  • 653
  • PDF

Øktplan for koordinasjonstrening i fotball

Øktplan i fotball. Øktplanen legger opp til koordinasjonstrening i fotball og passer for barn og voksne, nybegynnere og drevne fotballspillere.

Utdrag

Mål for økta: Trene spesifikk koordinasjonstrening for fotball.
Målgruppe: Dette opplegget passer for barn/voksne, nybegynnere/drevne spillere. Basisøvelser i fotball. 8År – 60+
Utstyr: Kjegler(oppvarming) fotball, mål (hoveddel)

Hvordan/organisering
*Parvise løp i rolig tempo helt fram til siste kjegle.
*Parvise løp i rolig tempo - stoppe opp ved hver kjegle, løfte kneet opp og rotere ut i hofta, veksle mellom å rotere høyre og venstre ben.
*Parvise løp rett fram til første kjegle, sideveis fotarbeid 90grader innover. Møtes på midten. Sirkle rundt hverandre og tilbake til utgangspunket.

Undervisningsmetoder/hvorfor
Hensikten med oppvarmingen er for å få spillerne klare til videre fotball-aktivitet. Dette blir gjort med en gradvis oppvarming av muskulaturen. Det er med på å øke muskeltemperaturen og hjertefrekvensen.
Å være myk i leddene er viktig fordi det er skadeforebyggende på kroppen.

Jeg har denne oppvarmingen for å unngå ankel, kne og strekkskader... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan for koordinasjonstrening i fotball

[1]
Brukernes anmeldelser
  • 02.09.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Brukere som har lastet ned Øktplan for koordinasjonstrening i fotball, har også lastet ned