Konkurransemidlet produkt: Teknikkurs i langrenn

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 6
  • 7
  • 1921
  • PDF

Konkurransemidlet produkt: Teknikkurs i langrenn

Oppgaven besvarer kompetansemålene:

1.Du skal kunne gjøre rede for produktbegrepet, produktutvikling og produktets livsløp og
2.Du skal kunne drøfte betydningen av service som del av en produktleveranse
som hører til kapittel 8: Konkurransemidlet Produkt

Opgaven hører til bogen Markedsføring og Ledelse 1

Lærers kommentar

Du har gjort en god og grundig jobb ved å bruke riktig teori på relevante eksempler. Du går i dybden og du drøfter utførlig. Strålende. Se mine kommentarer (står i oppgaven).

Innhold

Teknikkurs i langrenn hos Skiforeningen 1
Introduksjon 2
Produktet 2
Typer produkter 2
Produktsortiment 2
Produktutvikling og produktets livsløp 2
Emballering og merking 2
Service 2
Avslutning 2
Kilder 2

Utdrag

Introduksjon
Hver eneste dag jobber Skiforeningen for å skape gode markaopplevelser og enestående opplevelser i Holmenkollen. Helt siden stiftelsen i 1883 har deres formålsparagraf vært å arbeide for "utbredelse av skiidrett og annet friluftsliv, samt å arrangere Holmenkollrennene". Foreningens arbeid finansieres i all hovedsak av medlemskontingenten, og god støtte fra gode samarbeidspartnere som Gilde og OBOS. Skiforeningen har mange forskjellige kurs å tilby som for eksempel langrennskurs, smørekurs, instruktørkurs, rulleski kurs og Alpint / Snowboardkurs. Et teknikkurs i langrenn er for de fra 16 års alderen og oppover. Skiforeningen har en egen avdeling for de godt voksne (60+), egne damekurs og skikurs for engelsktalende. i tillegg har Skiforeningen kurs for nybegynnere, litt øvede og for viderekomne turgåere.

Produktet
Produkter er alt som kan tilbys i markedet for å dekke behov, og i dette tilfellet er det et skikurs i langrenn. Produktet kan både være ting vi omgir oss med, men også tjenester. Kjerneproduktet i langrennskurset til Skiforeningen er det behovstilfredsstillende. Den gode, befriende, tilfredsstillende følelsen en får av å trene og av det å mestre noe. Det er et kurs som hjelper deg videre på vei i langrenn, og tilfredsstiller de tre øverste nivåene i Maslows behovspyramide: sosiale behov, statusbehov og behov for selvrealisering. Det konkrete produktet til Skiforeningens langrennskurs er selve kurset. Det konkrete produktet er akkurat det du får ved å kjøpe varen eller tjenesten. Når du kjøper et langrennskurs fra Skiforeningen forventer du noen tilleggsverdier som for eksempel at instruktørene er vennlige, snakker et språk du forstår, kan lære deg teknikk på en god måte, og kan... Kjøp tilgang for å lese mer

Konkurransemidlet produkt: Teknikkurs i langrenn

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 05.05.2015
    Skrevet av Elev på Vg2
    Mye bra informasjon her. Hjalp meg med produktutvikling og produktets livsløp for min framføring imorgen :)
  • 11.02.2014
    Fantastisk. Ga meg veldig god innflytelse
  • 13.05.2012
    Skrevet av Elev på Vg2
    Denne er veldig innholdsrik!