15 x 15 sekunders kortintervall | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Treningsledelse 2
  • 6
  • 3
  • 789
  • PDF

15 x 15 sekunders kortintervall | Øktplan

Inneholder en detaljert instruksjonsplan i faget Treningsledelse 2.

Mål: Bedre fotballkondisen (15x15 kortintervall)
Målgruppe: 16-18 år
Antall utøvere: 12-18

Inneholder:
- En detaljert plan med tid, hva som skal gjøres, hvorfor, utstyr man trenger, og hvilke instruksjonsmetoder jeg velger.
- Et vedlegg med hvorfor jeg velger 15x15 for å bedre fotballkondisen.
- Et vedlegg om hvilke instruksjonsmetoder jeg velger, og hvorfor.

Lærers kommentar

En meget grundig og ryddig oppgave dette! Fortsett slik!

Innhold

Mål for timen
Metodevalg
Oppvarming
Hoveddel
Avslutning

Utdrag

Mål for timen: Målet for denne timen er å bedre ”fotballkondisen”. Vi deler utholdenheten i to, aerob (med oksygen) utholdenhet og anaerob (uten oksygen) utholdenhet. Den viktigste formen for utholdenhet på fotballbanen er den aerobe. Bevegelsesmønsteret i forhold til utholdenhet avhenger av forskjellige ting, som for eksempel posisjonen din på banen, men vanligvis så har man lengre perioder under den anaerobe terskelen, med noen innslag av løp over den anaerobe terskelen. Som oftest etter en hard spurt, kommer det som regel en periode der man ikke trenger annet enn å jogge eller gå. Da rekker kroppen å fjerne tretthetsstoffene som har samlet seg opp i musklene. Ettersom en fotballkamp normalt foregår i 1 ½ time, er den aerobe utholdenheten viktigst, og det er den vi skal trene i dag... Kjøp tilgang for å lese mer

15 x 15 sekunders kortintervall | Øktplan

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.