Læring | Prosjektoppgave i psykologi 1

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg2
  • Psykologi 1
  • 6
  • 12
  • 4965
  • PDF

Læring | Prosjektoppgave i psykologi 1

I denne oppgaven har eleven redegjort for hva læring er, og drøftet hva som kan hemme og fremme læring. Eleven har lagt frem de to ulike hovedgruppene av læringsteorier; de assosiative og kognitive teoriene.

Eleven har også gått inn på læringsmotivasjon og hvordan det påvirker læring. I tillegg har eleven skrevet om hukommelse, glemsel, intelligens og kreativitet. Eleven avslutter oppgaven med læringsstrategiene.

Utdrag

Modning er en indre, arvelig betinget prosess som innebærer forandring i opplevelse og atferd. Følelser og kognitive faktorer er en avgjørende innflytelse på vår læring.

Motivasjon, lyst og interesse er ofte avgjørende for at det skal skje noen læring, og for at læringen skal bli best mulig. På de områdene vi gjør nye erfaringer, har vi følelsesmessig opplevelser av det vi erfarer. Erfarer du noe som er negativt, kjedelig eller kanskje skremmende, kan det hemme læringen din. Du blir engstelig for hva som kommer til å skje hvis du gjør det igjen, og du velger å la vær... Kjøp tilgang for å lese mer

Læring | Prosjektoppgave i psykologi 1

[12]
Brukernes anmeldelser
  • 21.10.2014
    Jeg kan ikke forstå hvordan du har fått 6, da du ikke har svart på oppgaven. Nesten hele teksten var plagiat fra boken. Fin oppgave for de som tenger et sammendrag, men jeg ser svært lite selvstendig drøfting av hva som hemmer og fremmer læring.
  • 26.04.2012
    Skrevet av Elev på Vg2
    Superbra stil! kansje litt lang, men en super stil å hente inspirasjon til lignende oppgaver ifra!
  • 17.03.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    det var mye fra boka, men bra skrevet
  • 12.04.2015
    HC NEGER, HABBO HOTEL ER DRIIIIIIIT KULT.