Læring | Prosjektoppgave i psykologi 1

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Psykologi 1
- 6
- 12
- 4965
Læring | Prosjektoppgave i psykologi 1
I denne oppgaven har eleven redegjort for hva læring er, og drøftet hva som kan hemme og fremme læring. Eleven har lagt frem de to ulike hovedgruppene av læringsteorier; de assosiative og kognitive teoriene.
Eleven har også gått inn på læringsmotivasjon og hvordan det påvirker læring. I tillegg har eleven skrevet om hukommelse, glemsel, intelligens og kreativitet. Eleven avslutter oppgaven med læringsstrategiene.
Utdrag
Modning er en indre, arvelig betinget prosess som innebærer forandring i opplevelse og atferd. Følelser og kognitive faktorer er en avgjørende innflytelse på vår læring.
Motivasjon, lyst og interesse er ofte avgjørende for at det skal skje noen læring, og for at læringen skal bli best mulig. På de områdene vi gjør nye erfaringer, har vi følelsesmessig opplevelser av det vi erfarer. Erfarer du noe som er negativt, kjedelig eller kanskje skremmende, kan det hemme læringen din. Du blir engstelig for hva som kommer til å skje hvis du gjør det igjen, og du velger å la vær... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn