Halvdagsprøve i markedsføring - Rema 1000

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 5
  • 4
  • 1546
  • PDF

Halvdagsprøve i markedsføring - Rema 1000

Halvdagsprøve i markedsføring. Oppgaven handler om profileringen til Rema 1000 og hvordan butikken skal markedsføre seg selv.

Utdrag

Profilering er hvordan man ønsker å bli oppfattet av markedet. Da kan være viktig med merkevarebygging. ”Alle” kjenner Rema sin profil som er lav pris: Bare lave priser.

Rema 1000 har i høyeste grad fokus på p' n pris og påvirkning. Men totalt har vi 5 p' r. Disse er: Produkt, påvirkning, personal, pris og plass. Bedrifter som markedsfører seg med produkt har kanskje stort vareutvalg, eller en stor bredde og dybde innen en spesiell vare, for eksempel ballonger. Et stort vareutvalg trekker mange kunder til din butikk, men det bidrar også til økte kostnader. Kvalitet kan også være viktig når man vil markedsføre seg med produkt.

Bedrifter som bruker påvirkning gjør seg kjent på markedet. Da bruker man for eksempel reklame på tv eller en annonse i avisen. Bedrifter kan også sette opp plakater i eller utenfor butikken, som for eksempel viser et produkt. Dette kalles salgsfremmende tiltak... Kjøp tilgang for å lese mer

Halvdagsprøve i markedsføring - Rema 1000

[17]
Brukernes anmeldelser
  • 05.12.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    Hjalp utrolig mye! veldig flott måte å få sett på den praktiske bruken av markedsføringen: )
  • 26.03.2010
    Bra arbeid:)Hjelper meg mye når jeg skal skrive lignende oppgave snart:)
  • 05.04.2017
    jppuopp0iohæpoi0ihouo'pupppopå
  • 17.04.2015
    Skrevet av Elev på Vg2
    Takk, akkurat trengte jeg det