Treningsprogram for basistrening

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 6
  • 6
  • 988
  • PDF

Treningsplanlegging, Øktplan: Treningsprogram for basistrening

Oppgaven inneholder et grunnleggende treningsprogram om basistrening, kosthold og øktplan for basistrening.

Utdrag

Grunnleggende treningsprogram er et progresjonsbasert, fem - ukers program. Følg programmet så godt du overhode er i stand til og du vil bli overrasket over hvor gode fremskritt du gjør.

Vi har valgt å lage vårt treningsprogram ut i fra treningstrekanten bestående av følgende elementer:

- Utholdenhet
- Hurtighet
- Styrke

Utholdenhet kan ofte defineres som organismens evne til å arbeide med relativ høy intensitet over lengre tid. En forutsetning for å ha god utholdenhet er organismens evne til å skaffe nok energi til det arbeidet som skal utføres. Ut fa den måten vi skaffer oss energi på, skiller vi mellom to hovedformer: Anaerob utholdenhet og aerob utholdenhet.

Aerob utholdenhet står for organismens evne til å arbeide med relativ høy intensitet over lengre tid ved hjelp av aerobe energiprosesser i musklene.

Aerob utholdenhet står for organismens evne til å arbeide med relativ høy intensitet i forholdsvis kort tid ved hjelp av anaerobe energiprosesser i musklene... Kjøp tilgang for å lese mer

Treningsprogram for basistrening

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 29.05.2014
    Bra treningsprogram og utfyllende.
  • 05.05.2014
    Veldig flott og utformende!! :-)
  • 25.04.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    meget godt treningsprogram