Grandiosa | Reklameanalyse

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Ungdomsskolen 10. klasse
  • Norsk
  • Ingen karakter gitt
  • 3
  • 937
  • PDF

Grandiosa | Reklameanalyse

Reklameanalyse av Grandiosa (Pizza).

Innhold:
Førsteinntrykk
Kommunikasjonssammenhengen
AIDA
Blikkfang
Bildespråk
Grafisk språk
Lesbarhet
En liten analyse av reklamen
Budskap
Vurdering

Utdrag

Førsteinntrykk:
Førsteinntrykket mitt av denne reklamen er at den er fengende, og fargerik. Den appellerer til mange forskjellige ”folkegrupper” som jeg utdyper mer senere. Sangen som er brukt er morsom og lett og få på hjernen. Jeg liker denne reklamen veldig godt, for det er på en måte litt ”futt” i den.

---

En liten analyse av reklamen:
Grandiosa hadde en veldig heldig reklame i år 2006. Reklamen jeg snakker om var om nyheten deres ”grandiosa lørdagspizza!” Men folkene som har sittet og laget denne reklamen har tenkt på mange ting. For utenom saftige bilder av nystekt pizza er blant annet disse virkemiddlender brukt:
* Reklamen begynner med at en gammel mann våkner opp i sengen sin, og det første han tenker på (og mest sannsynlig har drømt om) er lørdagspizzaen. Det han sier er ”respekt for grandiosa” dette tror jeg er fordi mange eldre syntes det er ”dårlig” mat å spise, men at dette nå er forandret. Den appellerer da med en gang til de eldre, lettvint og god mat.
* Sangen har et ungdommelig preg derimot, litt ”ungdommelige” ord som for eksempel: Digg, kids, kjeft.
- En annen ting med sangen er at den er fengende og lett å få på ”hjernen”. Det var til og med gratis å laste ned sangen som ringetone til mobilen, da blir det reklamert for pizza også uten at... Kjøp tilgang for å lese mer

Grandiosa | Reklameanalyse

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.