Markedsplan for Rode AS | Innlevering

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 5
  • 14
  • 4573
  • PDF

Situasjonsanalyse: Markedsplan for Rode AS | Innlevering

Oppgaven inneholder en innleveringsoppgave i Markedsføring og ledelse 2 om markedsplanen for produsenten Rode AS.

Oppgaven er en del av et prosjekt med mål om å finne et nytt produkt og analysere muligheten for dette. I denne oppgaven fokuseres det på en ny utgave av klister til ski fra produsenten Rode AS. Oppgaven ser på forretningsideen, mål og strategier for produktet og bedriften og gir til slutt en situasjonsanalyse og markedsstrategier.

Innhold

Forretningsideen til produsenten Rode AS, til produktet Easy Touch:
Hva skal forretningsideen gi svar på?
Overordnede mål
Overordnede strategier
Markedsmål for Easy Touch
Markedsstrategier for Easy Touch
Kampanjemål
Situasjonsanalyse
Markedsstrategier

Utdrag

Hvilke behov i markedet skal vi tilfredsstille?
Vi skal tilfredsstile ski sporten sitt behov for skismørning. Gi en bedre utgave av Rode klister slik at kunden opplever at det har et produkt som er bedre å håndtere.

Hvilke produkter skal vi tilby for å dekke disse behovene?
Vi skal tilby ski smørningen klister av høy kvalitet kombinert med en ny og bedre utgave at Rode klister som er mer håndterbar og enkel i bruk. I tillegg lager vi et helt nytt produkt som ikke er produsert tidligere av noen andre leverandører. ( Det vil resultere i et bedre produkt enn klister på tube. Problemene med ødelagte tuber og klister på hendene vil være en saga blott.

Hvem skal kjøpe produktene?
Vi har satt målgruppen til skiløpere i alle aldere. Det er denne type folk som kjøper produktet vi skal markedsføre.

Hvorfor skal kjøpe akkurat våre produkter?
De skal kjøpe våre produkter for å få en utgave som ikke blir like enkelt ødelagt og tåler hardere påkjenninger. Den er enklere i bruk ved at det er patroner av klister som settes inn i en pistol som gjør at vi ikke får klister på hendene. Likeledes vil ikke patronen bli ødelagt som klister på tube. I tillegg så skal det være enkelt å smøre på skiene uten at det gir mye søl. Dette skal gjøre til at forbrukerne kjøper denne varen istedenfor på tube og andre typer produkter som konkurrentene har i tillegg til markedslederen. Dette er et helt nytt produkt på markedet som ingen andre har kommet med og slår de andres metode for å få legge klister på skiene... Kjøp tilgang for å lese mer

Markedsplan for Rode AS | Innlevering

[2]
Brukernes anmeldelser
  • 11.10.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    Meget god forretningside, godt språkbruk
  • 17.05.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    Kjempebra oppgave, takk! :)