Foredrag om Ikea's distrubusjon

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 4
  • 1485
  • PDF

Sammendrag: Foredrag om Ikea's distrubusjon

Dette er notatene til ett foredrag om måten IKEA blir distibuert.

Hva tenker de på når de skaper ett nytt varehus?
Hvem eier Ikea?
Samarbeidspartnere
Distrubusjonsaktiviteter:

Utdrag

IKEA-varehus er vanligvis plassert utenfor bykjernen, på tomter som ligger nær vei, offentlig kommunikasjon og jernbane. Dette gjør det lett tilgjengelig for kunden.

Et nytt IKEA-varehus krever en stor tomt med en hensiktsmessig form med plass til varehuset, kundeparkering, grøntområder og et tilpasset veisystem.

IKEA har egne arkitekter som tegner varehus med en hyggelig atmosfære for kunder og medarbeidere, i og utenfor varehuset. Alle IKEA-varehus bærer den blå og gule fargen til det svenske flagget for å understreke selskapets svenske røtter.

Det er også IKEA som kjøper tomten og bygger huset. Det faktum at de har tegnet, bygget og driver totalt 299 varehus over hele verden, vitner om et suksessfullt konsept, hvor de også investerer og vedlikeholder bygget og tomta i henhold til svært høye standarder.

- IKEA er alltid interessert i å ta i bruk de mest miljøeffektive løsningene. På IKEA Slependen har de for eksempel bygget et geovarmeanlegg som dekker nesten hele varehusets energibehov til oppvarming og kjøling. På IKEA Furuset og IKEA Leangen samarbeider de med det lokale busselskapene om å tilrettelegge egen bussholdeplass, slik at flere kan reise kollektivt til og fra... Kjøp tilgang for å lese mer

Foredrag om Ikea's distrubusjon

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.