Kondisjon og styrke | Egentreningsrapport

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 23
  • 3871
  • PDF

Kondisjon og styrke | Egentreningsrapport

Egentreningsrapport for kondisjonstrening og styrketrening. Egentreningsrapportens formål er å bedre kondisjonen gjennom løping og øke styrken generelt i hele kroppen.

Innhold

Innledning
Mine Mål
Periodeplan
Øktplaner
Egenvurdering av perioden

Utdrag

Jeg har drevet med idrett før men det er en stund siden, jeg begynte å trene igjen på SATS for ca 2 måneder siden.

Jeg valgte 4 aktiviteter i tillegg til andre øvelser å forbedre meg i, de 4 er : Sognsvann (kondisjon), Pushups (styrke), Hangups (styrke) og Situps (styrke).

Sognsvann (kondisjon). Jeg har valgt å forbedre min kondisjon og greie en bedre tid rundt Sognsvann. Kondisjon gir meg et overskudd som blant annent kan hjelpe meg i sporter og fritidsaktiviteter, og holde meg mer konsentrert under skoledagen. God utholdenhet kan også hjelpe mot stress. Men den største faktoren er at det styrker mine prestasjoner innenfor idretter... Kjøp tilgang for å lese mer

Kondisjon og styrke | Egentreningsrapport

[19]
Brukernes anmeldelser
  • 31.01.2012
    Skrevet av Elev på Vg2
    Meget god øktplan, men savner informasjon om hvilken puls man bør ligge i i de forskjellige øvelsene.
  • 04.09.2014
    Skrevet av Elev på Vg3
    Bra, lærerrikt men litt vanskelig å forstå innhodlet
  • 17.12.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    Dette ga meg utrolig mye!
  • 05.06.2014
    Den var helt god til å hjelpe meg med å komme i gang.