Øke dynamisk utholdende styrke | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 7
  • 1177
  • PDF

Øke dynamisk utholdende styrke | Øktplan

Øktplan for å øke dynamisk utholdende styrke i hele kroppen. Oppgaven svarer også på ytterligere spørsmål omkring treningsperioden, blant annet med vurdering og redegjørelse for justeringer som ble foretatt da øktplanen ble brukt i praksis.

Innhold

Oppgaveformulering
Introduksjon
Øktplaner
Generell oppvarming
- Sykling
Hoveddel
- Nedtrekk foran hodet
- Bicepscurl med hantler
- Sit-ups
- Skrå sit-ups
- Rygghev
- Planken
- Utfall med stang
- Knebøy med stang
- Beinpress
Avslutning
- Uttøyning
Logg

Utdrag

Nedtrekk foran hodet (den brede ryggmuskelen):
Plasser deg nær apparatet og trekk stanga ned foran hodet til den berører øvre del av brystkassen. Slipp så stanga rolig opp igjen til armene dine er strake. 3*15, 30 kg.

Bicepscurl med hantler (armbøyerne):
Sitt/stå med strak arm og albuen og overarmen støttet mot innsiden av låret. Bøy armen til håndmanualen er i skulder høyde. 3*15, 5kg

Sit-ups (den rette bukmuskelen):
Ligg på ryggen med kneleddet bøyd i 90 grader. Hold hendene på bakhodet eller foran brystet. Rull rolig opp mens du presser korsryggen mot... Kjøp tilgang for å lese mer

Øke dynamisk utholdende styrke | Øktplan

[16]
Brukernes anmeldelser
  • 21.11.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  • 16.04.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    Bra, men skulle ønske det strakk seg over en lenger periode enn 1 økt.
  • 30.05.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    braaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
  • 21.05.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    gode greier. bra skrevet