Egentrening av styrke og utholdenhet i fotball

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 11
  • 2186
  • PDF

Årsplan, Egentreningsrapport, Periodeplan: Egentrening av styrke og utholdenhet i fotball

Egentreningsrapport i fotball. Egentreningsrapporten inneholder blant annet periodeplan, øktplaner for styrketrening og utholdenhet, treningsrapporter og rapport for hele perioden sett under ett.

Innhold

Innledning
Periodeplan
Øktplaner
- Styrkeprogram
- Utholdenhet: Naturlige intervaller
- Utholdenhet: Langkjøring
Treningsrapporter
Perioderapport

Utdrag

Innledning

Jeg har gått på idrettslinja i to år og har i den perioden også trent fotball aktivt i vigør. På idrettlinja tok jeg toppidrett fotball og trente derfor målrettet imot dette både ved styrke- og utholdenhetsøkter. Med vigør har jeg spilt i 3.divisjon i to år, men vi rykket nå ned i fjerde. Sesongen var over rett før vi startet dette egentreningsprosjektet så jeg har i anledning til dette prosjektet vært i en nedkjøringsperiode og bare trent med fotballen én gang i uka. På grunn av stort overskudd hos spillerne har denne økta alltid blitt en hard økt, og siden tilfeldighetene ville det slik at denne økta er på torsdager har det krevd mye å ikke gjøre fredagsgymmen til en restutisjonsøkt.

På løypa løp jeg 17:33. Det var første gang jeg løp denne løypa og jeg er derfor rimelig fornøyd. Men i fremtiden vil jeg prøve å komme under 17 tallet. For den neste testen er målet å komme under 17:30 i det minste. Det krever en del å bare holde formen oppe ettersom treningen har trappet så drastisk ned siden i fjor.

Målet med egentreningsperioden for meg blir til en viss grad å opprettholde formen. Det blir en urealistisk målsetning at jeg skal klare å få en bedre kondisjon enn i fjor når jeg da trente over 3 timer hver dag. Imidlertid har jeg ikke trent mye styrke før og jeg skal derfor prøve litt i benk, knebøy og pullups. Dette vet jeg ikke om jeg klarer å oppnå siden jeg kommer til å fokusere på utholdenhet. Jeg skal ha 4 utholdenhets- og 2 styrkeøkter... Kjøp tilgang for å lese mer

Egentrening av styrke og utholdenhet i fotball

[30]
Brukernes anmeldelser
  • 16.11.2011
    Godt skrevet! Laster man ned denne får man mindre jobb å gjøre,også gode hint til hvordan man skal skrive en egentrening
  • 06.06.2011
    Skrevet av Elev på Vg2
    Grei økt plan men ikke en øktplan som kan brukes som bakgrunn til din egen treningsperiode
  • 19.01.2015
    kjempe bra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • 29.05.2014
    Bra egentreningsoppgave. Fikk bruk for den!