Egentreningsprosjekt for kondisjonstrening ved jogging

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 10
  • 1580
  • PDF

Egentreningsrapport: Egentreningsprosjekt for kondisjonstrening ved jogging

En egentreningsrapport med utholdenhet som tema, og jogging som aktivitet. Hovedmålet er å forbedre utholdenheten, for å forbedre tiden på 3000 meter.

Lærers kommentar

Innledning/Målsetning:
Du burde vise til at du planlegger en test i starten av økten. Du forteller at du vil bedre tiden fra i fjor, noe som egentlig ikke sier veldig mye om denne 4 ukersperioden, da det er et år siden forrige test.

Oversiktsplan:
Stusser over at du skal løpe både 3000 test og intervaller i samme økt. Noe mer oversiktlig kunne det vært.

Øktplaner:
Kortintervall gir nok noe utslag på aerob utholdenhet, men er først og fremst en anaerob treningsmetode. Noe tynt på hvorfor delen, du kunne godt hatt mer teori her.

Resultat/måloppnåelse:
Avslutningen din er veldig bra. Du reflekterer over måloppnåelse og diskuterer bra. Hva gjelder Gymnos så reagerer jeg på mye av det jeg leser der. Mye fremstilles veldig enkelt og banalt. At man må trene minst 3 ganger i uken for å få bedre utholdenhet er ikke en holdbar påstand etter min mening. Dette vil blant annet bero svært mye på den treningen man legger ned, hvilken målsetning man har satt seg, og ikke minst hvor man finner seg (fysisk form, etc) før perioden starter.

Innhold

Målsetning
Oversiktsplan
Øktplan 1-4
Resultat/måloppnåelse

Utdrag

Hovedmålet mitt var å forbedre utholdenheten, ved å forbedre tiden min på 3000 meter.

Grunnen til at jeg valgte å prøve å forbedre tiden på 3000 meter var at jeg i fjor fikk en mye dårligere tid enn året før. Jeg ville derfor se om det var mulig å kunne komme tilbake til min «gamle» form... Kjøp tilgang for å lese mer

Egentreningsprosjekt for kondisjonstrening ved jogging

[12]
Brukernes anmeldelser
  • 15.01.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    Flott tekst! den hjalp meg mye i min egen planlegging av egentreningsperioden min. tusen takk!
  • 28.10.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    Masse nyttig informasjon,.. kom godt med i min egen egentreningsrapport. :)
  • 19.03.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    takk gjalp mye fikk fem
  • 08.11.2014
    Skrevet av Elev på Vg2
    Kjempe bra :)