DNT-ung: Eksamen i markedsføring, vår 2011.

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 6
- 19
- 4706
DNT-ung: Eksamen i markedsføring, vår 2011.
Oppgaven inneholder de første 3 oppgavene som ble gitt til eksamen 2011, om DNT-ung.
1. Gjør rede for posisjonen til DNT-ung og hvordan organisasjonen bruker
merkeelementer og merkeverdi til å bygge opp under denne.
2. Sett opp vekststrategier for DNT-ung ved hjelp av ekspansjonsmatrisen.
3. I sitt arbeid med videre vekst og utvikling ønsker DNT-ung å nå fram til flere i
aldersgruppen 16–26
Lærers kommentar
Veldig god struktur og besvarelse.
Elevens kommentar
Kunne hatt med flere diagrammer for å forklare, og manglet også busjettdiagram i oppgave 3.
Utdrag
Oppgave 1:
For å kunne gjøre rede for posisjonen til DNT-ung og hvordan organisasjonen bruker merkeelementer og merkeverdi til å bygge opp under denne, vil jeg først ta for meg visjonen og også de verdiene som er viktig for DNT-ung. Visjonen og verdiene gjelder hovedsakelig for DNT, men den vil også disse vil også gjelde for DNT-ung, siden de vil dele samme visjon og verdier som moderorganisasjonen.
DNT- ung har en formålsparagraf som sier noe som hvordan virksomheten blir styrt, denne
lyder som følgende:
«DNT skal arbeide for et enkelt, aktivt, allsidig og naturvennlig friluftsliv og forsikring av friluftslivets natur- og kulturgrunnlag.»
Men det er også viktig med en visjon som defineres som et fremtidig bilde av en ønsket tilstand, altså en slags «fremtidsdrøm». Ut ifra denne paragrafen er DNT og DNT-ungs visjon utarbeidet, denne lyder som følgende:
«Naturopplevelser for livet»... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn