Charlottes Iskrem

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 5
  • 21
  • 2841
  • PDF

Situasjonsanalyse, SWOT-analyse: Charlottes Iskrem

Dere er innkalt som konsulenter for Charlottes iskrem og skal lage en produktstrategi for bedriften. Det er viktig at dere tar for deg alle fasene i markedsføringsprosessen:

1.Forretningsidé
2.Situasjonsbeskrivelse – Konkurrentanalyse
3.Mål (målhierarki)
4.Strategi (Produkt)
5.Handlingsplan

Lærers kommentar

•Finn forretningsidéen – eller konstruer en bedre/mer egnet
•Så detaljert som dere mener er nødvendig b- og presentert på en måte som gjør informasjonen anvendelig (MODELLER)
•Lag et ordentlig målhierarki som er konsistent
•Dette er hovedoppgaven – hvordan bygge denne merkevaren?
•Hva skal skje i praksis?

Innhold

Info s.3
Målhierarki s.4
SWOT s.5-7
Konkurrentanalyse s.8
Strategi for å bygge merkevaren s.9-18

Utdrag

Forutsetninger vi har tatt
- Bedriften går i null
- Bedriften har 1 000 000 kr til rådighet
Forretningside
Charlottes Iskrem skal utvikle, produsere, markedsføre og selge merkevarer innen bøtte iskrem primært til det norske markedet. Videre skal de kunne tilby den beste smaken og en eksklusiv forpakning.
Målgruppe
Målgruppen til Charlottes Iskrem er mennesker som ønsker seg ett produkt de kan servere når det kommer gjester, og nyte sammen med familien.
Valg av distribusjonsform
Vi mener at Charlottes Iskrem bør satse på selektiv distribusjon, og de bør selge produktene sine... Kjøp tilgang for å lese mer

Charlottes Iskrem

[10]
Brukernes anmeldelser
  • 05.06.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    En veldig god oppgave om Charlottes iskrem. Har fått dette temaet på muntlig eksamen så det hjalp og se hvordan andre hadde tolket bedriften
  • 20.11.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    Veldig fornøyd med oppgaven. Var en stor hjelp til prøven vi hadde i markedsføringen.
  • 18.09.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    dette var veldig bra skrevet! Tusentakk!!
  • 18.05.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    Tusen millioner takk!! :)