Bedriftsutvikling - Crazy Sushi Take Away

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Bedriftsutvikling - Crazy Sushi Take Away

Oppgaven inneholder en forretningside og plan for bedriftsutvikling for "Crazy Sushi Take Away" i Tønsberg.

Oppgaveteksten som besvares er følgende: Du har et 50m2 å leie. Lag en forretningsidee ut av dette.

Innhold

Forretningsidé
Målgrupper
Markedsstrategi

Utdrag

Prisen er et farlig konkurransemiddel. Bedriften ønsker å benytte seg av psykologisk prissetting som mange andre bedrifter gjør. En liten rett kan for eksempel koste 99,90 kr istedenfor 100 kr selv om kunden må betale 100 kr i kassen påvirker dette hjernen. Poenget er at kunden skal få god mat for lite penger og at de fleste som kanskje ikke har penger til en 5 stjerners restaurant også har råd til et eksklusivt måltid av og til. Tønsberg er heller ikke akkurat en fattig by og folk liker å bruke penger, særlig unge sosiale mennesker. Et godt og annerledes måltid til hundre lappen er mottoet.
Produktet (Sushi) har vært i markedet lenge og har blitt akseptert og kjøpt av forbrukeren... Kjøp tilgang for å lese mer

Bedriftsutvikling - Crazy Sushi Take Away

[4]
Brukernes anmeldelser
  • 11.02.2014
    Bra skrevet, hjalp meg veldig til heldagsforberedelse.
  • 08.05.2016
    braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  • 05.06.2012
    Skrevet av Elev på Vg1
    veldig bra hjelt til eksamen!
  • 29.03.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    Take away. Meget bra oppgave.