Intervalløvelser for kondisjonstrening | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • 5
  • 4
  • 876
  • PDF

Intervalløvelser for kondisjonstrening | Øktplan

Oppgaven inneholder en øktplan for utholdenhet. Øktplanen legger opp til at kondisjonen trenes gjennom intervalløvelser. Øktplanen er rikt illustrert og godt forklart.

Utdrag

Hopp tau iførst fremover «1-2», det vil si å hoppe engang mens tauet kommer, og engang mens det er over hode. Hjelper godt å telle. Deretter så hopper jeg bare «1» (bare når tauet er nede), så snur jeg vei og gjør det samme mens eg hopper baklengs.
Dette skal gjøres 50 ganger hver, med en kort pause på 20 sek i mellom.

Eg skal løpe så fort eg kan opp tribunen og ned igjen i 2 min. Så tar eg en pause på ca 1 min. Pulsen skal være høy hele tiden.

Deretter repeterer jeg dette 5 ganger. Dette skal eg holde på med i 15 - 20 min.

Eg skal i ca 70-90% av mitt maksimale tempo. Dette skal eg gjøre i ca 15 min. Gå ut å løpe eller løpe rundt idrettshallen.

Kan ha maks 3 pauser på 1 min innimellom, deretter løpe igjen.

Her skal jeg stå inntil en vegg, fremste foten skal ha tåen opp til veggen, den bakerste skal stå støtt på bakken. Deretter presse hoften mot veggen, med strakt kne... Kjøp tilgang for å lese mer

Intervalløvelser for kondisjonstrening | Øktplan

[24]
Brukernes anmeldelser
  • 22.03.2011
    Skrevet av Elev på Vg2
    Stilen er en forholdsvis grei stil og øktplan. men den er for lav intensitet
  • 29.11.2012
    Skrevet av Elev på Vg2
    Fantastisk! Om ikke denne hjelper meg til 5'ern i gym, vet ikke jeg.
  • 04.02.2014
    ghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
  • 26.11.2013
    jeg syntes teksten var nyttig.