Øktplan i spinning

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • 6
  • 3
  • 959
  • PDF

Øktplan i spinning

Oppgaven inneholder en utholdenhetsøkt på sykkel. Øktplanen går ut på pyramideintervall for å øke den aerobe utholdenheten.

Innhold

Introduksjon
Generell oppvarming
Hoveddel
- Pyramideintervaller
Avslutning
- Rolig sykling
- Uttøyning

Utdrag

Hvordan
- øvelser
Oppvarmingen skal bestå av 4 sanger, og skal ligge på ca 60-70% av maxpuls (lett anstrengende). Mot slutten av oppvarmingen øker jeg pulsen litt ettersom jeg skal rett på første intervalldrag.

Første sang skal være sittende med lett belastning. (Sone 2)

Andre sang skal også være sittende, men med litt mer belastning enn første sang, samtidig som takten på beina skal være lik. (Sone 2-3)

Tredje sang skal ha stående perioder i refrenget. Sittende skal jeg ha lett belastning, men skrur på tyngere når jeg går opp. (Sone 3)

Fjerde sang skal være et tempodrag med ganske god intensitet. Middels belastning med ganske god fart på beina. (Sone 3-4)

Etter oppvarmingen henter jeg meg inn igjen 30-40 sekunder før jeg kjører rett på hoveddelen... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan i spinning

[8]
Brukernes anmeldelser
  • 03.06.2016
    Veldig bra øktplan! Hjalp meg mye for min egen øktplan
  • 07.01.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    akkurat det jeg trengte! tusen takk for herlig øktplan
  • 14.04.2014
    DRIIIIIIIIIIIIIT BRA!
  • 07.04.2014
    jkhkgyujkfujkhk kjghgh bbjkkjh