Øktplan for hurtighet og akselerasjon

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • 5
  • 2
  • 368
  • PDF

Øktplan for hurtighet og akselerasjon

Øktplan for hurtighetstrening. Økten inneholder oppvarming på 10 minutter og 70 minutters hoveddel med tre hovedøvelser for å øke hurtigheten og akselerasjonen.

Utdrag

Det står en og ser fremover så står det enn annen personen bakom. Personen bak skal sende ballen fremfor han som står fremst. Personen som står fremst skal så fort han klarer å nå tak i ballen.

Sett ut kjegler på 3, 6 og 9 meter. Spillernes oppgave er å akselerere frem over
kjeglene på 3 meter, snu og løpe til mållinjen, snu og løpe til 6 meters linjen, snu og løpe til
mållinjen, snu og løpe til 9 meter linjen og til slutt så raskt som mulig tilbake til start.
men pass på at arbeidstiden blir kort nok (under 8 sekunder), og pausene lange nok
(over 1min). Aktiviteten kan også gjennomføres med ball. Gjennomfør maksimalt 5
repetisjoner før du gjennomfører en lengre seriepause på mellom 8-12 min. I pausen kan en
gjennomføre enkle tekniske øvelser med lav intensitet... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan for hurtighet og akselerasjon

[18]
Brukernes anmeldelser
  • 11.06.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    Ekstrem god øktplan, det som er særpreget her er hvordan personen klarer å få fram hvorfor man gjør øvelsene, imponerende
  • 14.02.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    Svært god øktplan - selv om den er fra en elev på VG2 hjalp det en ambisiøs VG3 elev :-)
  • 26.08.2014
    Skrevet av Elev på Vg3
    fint, formulert ! takk
  • 30.05.2014
    vkhkc,cccj,cjc,c,j,hccjjc