Styrketrening for rumpe og lår | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 2
  • 312
  • PDF

Styrketrening for rumpe og lår | Øktplan

Oppgaven inneholder en øktplan for en gymtime i styrkerom.

Mål for økta: Målet er å øke musklenes kraft, og da spesielt rumpe og lår muskulaturen.

Innhold

Oppvarming
Hoveddel
Avslutning

Utdrag

Hvordan
Generell:
Starter med sykling med rolig tempo. Øker intensiteten etter hvert som kroppen blir varm
Går over til romaskin med god intensitet
Lett tøyning på slutten

Hvorfor
For å øke kroppstemeperaturen og varme opp musklene som skal brukes. Dette myker opp muskler og ledd. Dette for å forhindre strekk og belastningsskader under selve treningsøkten og man blir psykisk og fysisk klar for å trene.

Jeg skal kjøre midels motstand. Pausene mellom serier skal være ca 1 min.
Jeg tar så mange øvelser jeg rekker i-løpet av de 45 minuttene som er tilgjengelig.
Øvelser:
Tåhev (bakside legg) – 6x3 - 10kg
Utfall (sete) – 10x3 med 3kg manualer i hver hånd... Kjøp tilgang for å lese mer

Styrketrening for rumpe og lår | Øktplan

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.