Tøyning og bevegelighetstrening | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • 6
  • 2
  • 560
  • PDF

Tøyning og bevegelighetstrening | Øktplan

Øktplan for tøyning og bevegelighetstrening som forklarer med flere gode øvelser og grundig forklaring hvorfor øvelsene skal gjennomføres for optimal bevegelighetstrening.

Lærers kommentar

Bra og grundig. Mangler bilder.

Utdrag

Står oppreist med litt avstand mellom beina og med en liten bøy i kne- og hofteledd, drei og press hoftepartiet og skuldrene i hver sin retning, bruk hendene som hjelpemiddel. Vær langsom i bevegelsene dine, ta det rolig og kontrollert.

- 60 sek tøyning.
- Gjenta 3 ganger.
- 30 sek pause mellom hver tøyning.

---

Ligg på gulvet/bakken på ryggen, og partner skal stå framfor deg. Partner tar tak i det eine beinet, og fører det nesten strakt opp. Partner trekker beinet mot overkroppen til den som ligger nede. Det andre bakken skal ligge på bakken, med minst mulig bøy.

Utførelse av KAT:
1: Tøyer, her tøyer partner moderat på personen som ligger nede, med kommunisering om hvorvidt det er for mye/for... Kjøp tilgang for å lese mer

Tøyning og bevegelighetstrening | Øktplan

[17]
Brukernes anmeldelser
  • 02.02.2012
    Skrevet av Elev på Vg2
    Stilen var utrolig bra og utfulg ! Min lærer var strålende fornøyd med øktplanen, og syntes at det krevde veldig mye å skrive på et sånnet språk, så strukturert og fint !
  • 05.01.2012
    Skrevet av Elev på Vg2
    den var kjempebra, jeg likte hvordan den var satt opp og hvordan tidsskjemaet var sotte opp
  • 14.03.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    Lite om hvorfor og hvordan de forskjellige øvelsene påvirker muskulaturen..
  • 20.04.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    ........................veldig bra!