Øktplan for triceps og bein

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 5
  • 2
  • 579
  • PDF

Øktplan for triceps og bein

Øktplan for styrketrening. Øktplanen fokuserer på triceps og bein og forklarer hva man skal gjøre, hvordan det skal gjøres og hvorfor man skal gjøre akkurat de inkluderte øvelsene.

Elevens kommentar

Meget bra oppvarmingsdel og hoveddel. Tøyning: Godt forklart på to tøyningsøvelser, men det blir for lite.

Innhold

Innledning
Oppvarming
- Jogging
- Høye kneløft
- Spark i baken
- Sideveig jogging med bøyde knær
- Svinge armer
- Armhevinger
- Situps
Hoveddel
- Tricepspress
- Sittende dips
- Liggende innersideløft
- Liggende yttersideløft
- Tåhev
Avslutning
- Uttøyning

Utdrag

Start med å jogge med gradvis økende tempo. Etter at du har jogget i 5 min (70% tempo). Så jogger du med saktere tempo mens du samtidig tar høye kneløft, sparker i baken, jogger sideveis med bøyde knær og svinger armer. Etter at du har gjort det, så tar du deg en pause på 3 min. Etter pausen tar du 20 armhevinger og 25 sit-ups.

HENSIKT
(hvorfor)
Hensikten med oppvarmingen er at du skal bli varm og myk, og at kroppen skal bli forberedt på å løfte tungt. Det er også viktig med oppvarming for å forebygge skader og for å bedre presentasjons og motivasjonsevnen... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan for triceps og bein

[13]
Brukernes anmeldelser
  • 15.12.2011
    Skrevet av Elev på Vg1
    Forventet en bra egentreningsplan, men denne var IKKE bra. IKKE verdt 400 poeng da den ikke gir bra forklaring, men øvelsene er bra da.
  • 06.02.2012
    Skrevet av Elev på Vg1
    Den her var langt fra verdt 400 poeng. Litt kort, men gode øvelser og dårlig forklart.
  • 28.08.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    Meget godt beskrevet!
  • 06.05.2013
    Skrevet av Elev på Vg1
    baba sdfj f jdf sj djsdjsdj