Utholdenhetstrening gjennom langintervall | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • 5
  • 3
  • 757
  • PDF

Utholdenhetstrening gjennom langintervall | Øktplan

Øktplan med målet å bedre utholdenheten gjennom å kjøre langintervall for å forbedre utnyttingsgraden. Øktplanen viser også at det er mulig å få god utholdenhet med motiverende øvelser fremfor bare jogging.

Innhold

Introduksjon
Generell Oppvarming med tau
Spesiell Oppvarming
Hoveddel
Avslutning

Utdrag

Alle skal ha et taug hver. Først skal de bare løpe i en ring å svinge tauget rundt i den ene hånden. Jeg skal jogge motsatt veg som alle andre, for å se om de utfører øvelsene riktig. Jeg blåser i fløyten og gir beskjed hva vi skal gjøre videre.
1: Stoppe opp og hoppe
2: Jogge og hoppe
3: Svinge tauge, høye kneløft og spark bak
4: Bøy i kneet og hoppe
5: Brette tauget i to og hoppe
Vi skal jogge rundt i ring mellom hver gang. Jeg skal gi klare beskjeder

---

Skal man forbedre utholdenheten sin må man anstrenge kroppen like hardt eller hardere for hver gang. For at utøveren skal kunne yte maksimalt er motivasjon kanskje den aller viktigste faktoren.. Derfor har jeg valgt motivasjonskilden som ei slags hinderløype med små utfordringer. Siden jeg har bare 20 min bruker jeg «lettvint» utstyr, som jeg... Kjøp tilgang for å lese mer

Utholdenhetstrening gjennom langintervall | Øktplan

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.