Øktplan for ryggtrening med slynge

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Breddeidrett 2
  • 5
  • 4
  • 856
  • PDF

Øktplan for ryggtrening med slynge

Inneholder øvelser med slynge. Målet med økten er å forbedre styrken og balansen i ryggen, og forbedre kroppsholdningen ved hjelp av slyngetrening.

Lærers kommentar

Bra planlegging, dere har satt dere godt inn i treningsformen. God øktplan.
Gjennomføringen: bra, viser fint frem øvelsene på en riktig måte. Kunne hatt enda mer fokus på kroppsholdning og sagt enda klarere viktigeheten omkring kroppsholdningen.

Sier noe om hvilke påvirkning aktiviteten har på skjelett- og muskelsystemet. Bra! For å få full score, burde dere ha hatt treningsformen enda litt mer under huden.

Utdrag

Rolig jogg eller eventuelt å sykle.
Ha forskjellige øvelser når man løper for å få opp pulsen.
Ta i bakken, ned på ryggen, ned på bakken, hoppe osv.

Noen lette øvelser på slyngene.
1. Stå på skrå med en hånd i hver slynge. Før armene utover og press inn igjen.

2. Stå rett under opphenget med en slynge i hver hånd. Hold kroppen rett, stram magen og ryggen. Fall rolig fremover med strake armer til armene er over hodet. Hold i noen sekunder og skyv deg tilbake til utgangsstilling... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan for ryggtrening med slynge

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.