Forsvarstrening i håndball | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg1
  • Kroppsøving
  • 5
  • 3
  • 570
  • PDF

Forsvarstrening i håndball | Øktplan

Øktplan for å forbedre ferdigheter i forsvar i håndball. Økten belager seg på å forbedre forsvarsferdighetene kun fysisk gjennom styrketrening. Hver av styrkeøvelsene forklares med utgangspunkt i hvordan det vil gavne håndballspilleren.

Innhold

Innledning og målsetning
Generell oppvarming
Spesiell oppvarming
Hoveddel
- Styrketrening av bryst: Benkpress og nedtrekk
- Skulder og rygg: Opptrekk til hals
- Skulder: Diagonalheving
- Rygg: Knebøy
- Bein: Knestrekkerne
- Bein: Ankelstrekkerne
Uttøyning

Utdrag

Mål / hensikt med økten: Målet/hensikten med økten er å forbedre ferdighetene mine i forsvar i håndball.
Intensitet: middels
Varighet: 75 min
Sted:
Utstyr: Matter

---

Hvorfor (hensikt)
For å få igang blodsirkulasjonen og få kroppstemperaturen til å stige. Musklene og leddene blir da mer tøyelige.

For å få mer oksygentilførsel til blodet, og for å få kroppstemperaturen enda høyere. Dette gjør da at alle muskler blir enda mykere og enda mer tøybare.

Styrke overkroppen for å bli forbedret til kamp og trening, viktig å trene musklene i overkroppen for å kunne stå godt i forsvar... Kjøp tilgang for å lese mer

Forsvarstrening i håndball | Øktplan

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.