Bevegelighetstrening | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • 5
  • 4
  • 827
  • PDF

Bevegelighetstrening | Øktplan

Øktplan for bevegelighetstrening. Øktplanen legger opp til både aktiv og passiv bevegelighetstrening. Gjennomføringen av øvelsene er grundig beskrevet og øktplanen nevner også hensikten med øvelsene.

Innhold

Oppvarming
Hoveddel
Avslutningen

Utdrag

Kanonball: 2 lag, med benker mellom seg. Skal skyte ballen på motstanderen for å vinne.
Individuell oppvarming: Lett jogging, hvor jeg beveger armer, høye kne løft og lignende.

Ryggen:
- En skal stå oppreist med hendene på hoftene, og drei kroppen i sirkelbevegelser. Gjøres i 1 minutt.
- Stå oppreist og slipp overkroppen ned mot gulvet, man skal reise seg ved å krumme ryggen, og heise seg opp igjen, virvel for virvel. Gjøres i 1 til 1 ½ minutt.
Beina:
- Stå på begge ben, ta det ene opp fra gulvet og spark foten opp mot ansiktet. 2x30 på hver fot.
- Strekk benet ut til siden mens man står, og før det tilbake til utgangsposisjon. 2x30 på hver fot.

Beina:
- Stå med begge føttene samlet, bøye seg ned og ta i gulvet. Holdes i 30 sekunder.
- Sitte med et bein i 90 grader bakover, den andre rett frem. Tar tak i benet som peker rett frem, og holder i 30... Kjøp tilgang for å lese mer

Bevegelighetstrening | Øktplan

[20]
Brukernes anmeldelser
  • 05.10.2010
    Skrevet av Elev på Vg2
    Denne øktplanen er en god øktplan som skulle vært brukt på en barneskole, der timen gjaldt for 10-12 åringer. Masse les og moro!
  • 28.08.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    Kjempe bra øktplan men den burde ha med litt mer om hvorfor vi trener bevegelighet og hvorfor det er så viktig
  • 19.10.2016
    Skrevet av Elev på Vg2
    helt grei...............
  • 25.11.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    flott jobbet! kjempenyttig oppgave dette her