Forbedre utholdenhet | Øktplan og egentreningsrapport

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Idrettsfag Vg2
  • Aktivitetslære 2
  • 5
  • 3
  • 594
  • PDF

Sammendrag: Forbedre utholdenhet | Øktplan og egentreningsrapport

Øktplan og egentreningsrapport for å forbedre utholdenhet gjennom jogging. Øktplanen er godt begrunnet og forklart og hoveddelen går ut på 4 x 4 intervaller for å maksimalisere oksygenopptaket.

Lærers kommentar

Meget bra!

Innhold

Oppvarming: Løping med diverse øvelser og lett uttøyning
Hoveddel: 4 x 4 intervaller
Nedvarming og tøyning

Utdrag

HVA
Løping med diverse øvelser og lett dynamisk tøyning

HVORDAN
Starter med rolig jogging, øker gradvis tempoet og legger inn øvelser som høye kneløft, rumpespark, rister løs armene, brasilianer der man krysser bena, sidelengs hopping med armer og et par stigningsløp samt riste løs i musklene. Lett og forsiktig Tøyning av hofteleddsbøyerne, framside lår, bakside lår, samt legger og skuldre/armer til slutt, før hoveddelen... Kjøp tilgang for å lese mer

Forbedre utholdenhet | Øktplan og egentreningsrapport

[19]
Brukernes anmeldelser
  • 24.05.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    Tung plan som passer for folk som er vant me då trene mye, utfyller og gir gode forklaringer
  • 10.12.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    Nyttige saker. Grei levering om man egentlig ikke er så opptatt av gym.
  • 20.01.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    super! kommer til å hjelpe til innlevering i gym :D
  • 11.12.2014
    Skrevet av Elev på Vg3
    Utrolig bra og utfyllende øktplan